6C45.62 ICD-11, wersja 2026-01

Zaburzenie psychotyczne wywołane kokainą z objawami psychotycznymi mieszanymi

Wersja przedostateczna ICD-11: nie obowiązuje i nie służy do rozliczeń NFZ

Pokaż w drzewie słownikaWyszukaj inny kod

Identyfikator WHO (URI)
http://id.who.int/icd/release/11/2026-01/mms/1130659925
Opis
Zaburzenie psychotyczne wywołane kokainą z mieszanymi objawami psychotycznymi charakteryzuje się obecnością wielu objawów psychotycznych, przede wszystkim omamów i urojeń, gdy są one oceniane jako bezpośrednia konsekwencja używania kokainy. Objawy nie pojawiają się wyłącznie w stanach hipnagogicznych lub hipnopompicznych, nie można ich lepiej wyjaśnić przez inne zaburzenia psychiczne i behawioralne (np. schizofrenię) i nie są spowodowane innym zaburzeniem lub chorobą sklasyfikowaną gdzie indziej (np. padaczkami z objawami wzrokowymi).

Odpowiedniki w ICD-10

Tabela WHO: ICD-11 do ICD-10, jedna kategoria

  • F14 Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania spowodowane używaniem kokainy http://id.who.int/icd/release/11/2026-01/mms/1130659925

Wiersze tabel WHO z zasobu ICD-11 PL w RSK (wydanie 2026-01) bez zmian. Strona ICD-10 tabel to ICD-10 WHO 2019, nie polskie wydanie 2008. Tabele nie określają rodzaju odpowiedniości i nie służą do rozliczeń NFZ.

Terminy w źródle

  • Cocaine-induced psychotic disorder with mixed psychotic features [No translation available]

Miejsce w słowniku

Treść: polska wersja językowa ICD-11 (MMS) z Rejestru Systemów Kodowania (RSK), wersja przedostateczna, licencja CC BY-ND 4.0. Tłumaczenie nie zostało dokonane przez WHO i WHO nie ponosi za nie odpowiedzialności; wiążąca jest oryginalna wersja angielska (https://icd.who.int). ICD-11 nie obowiązuje jeszcze w Polsce i nie służy do rozliczeń NFZ.