6C4F.3 ICD-11, wersja 2026-01
Odurzenie spowodowane wieloma określonymi substancjami psychoaktywnymi
Wersja przedostateczna ICD-11: nie obowiązuje i nie służy do rozliczeń NFZ
- Identyfikator WHO (URI)
- http://id.who.int/icd/release/11/2026-01/mms/1121505208
- Opis
- Odurzenie spowodowane wieloma określonymi substancjami psychoaktywnymi jest klinicznie istotnym przemijającym stanem, który rozwija się podczas lub wkrótce po zażyciu wielu określonych substancji lub leków, charakteryzującym się zaburzeniami świadomości, funkcji poznawaczych, percepcji, afektu, zachowania lub koordynacji. Te zaburzenia są spowodowane znanym działaniem farmakologicznym wielu określonych substancji psychoaktywnych i ich nasilenie jest ściśle związane z ilością zażywanych substancji. Są one ograniczone w czasie i słabną, ponieważ wiele określonych substancji jest wydalanych z organizmu.
Odpowiedniki w ICD-10
Tabela WHO: ICD-11 do ICD-10, jedna kategoria
- F99-F99 Nieokreślone zaburzenia psychiczne http://id.who.int/icd/release/11/2026-01/mms/1121505208
Wiersze tabel WHO z zasobu ICD-11 PL w RSK (wydanie 2026-01) bez zmian. Strona ICD-10 tabel to ICD-10 WHO 2019, nie polskie wydanie 2008. Tabele nie określają rodzaju odpowiedniości i nie służą do rozliczeń NFZ.
Terminy w źródle
- ostre odurzenie mieszanymi lekami, BNO
- odurzenie spowodowane wieloma substancjami
- odurzenie mieszanymi lekami, BNO
- ostre odurzenie lekami skojarzonymi, BNO
- odurzenie lekami skojarzonymi, BNO
- ostre odurzenie spowodowane wieloma lekami
- odurzenie spowodowane wieloma lekami
- Połączone działanie toksyczne heroiny i metamfetaminy
- toksyczne działanie heroiny i metamfetaminy
- odurzenie heroiną i metamfetaminą
- ostre odurzenie heroiną i metamfetaminą
- Zatrucie kokainą i fentanylem
- ostre odurzenie kokainą i fentanylem
- odurzenie kokainą i fentanylem
- odurzenie lekami (fentanylem, kokainą)
- Zatrucie fentanylem i metamfetaminą
- ostre odurzenie fentanylem i metamfetaminą
- Zatrucie fentanylem i etanolem
- ostre odurzenie fentanylem i etanolem
Miejsce w słowniku
- 06 Zaburzenia psychiczne, behawioralne lub neurorozwojowe
- Zaburzenia spowodowane używaniem substancji lub zachowaniami nałogowymi
- Zaburzenia spowodowane używaniem substancji
- 6C4F Zaburzenia spowodowane używaniem wielu określonych substancji psychoaktywnych, w tym leków
Treść: polska wersja językowa ICD-11 (MMS) z Rejestru Systemów Kodowania (RSK), wersja przedostateczna, licencja CC BY-ND 4.0. Tłumaczenie nie zostało dokonane przez WHO i WHO nie ponosi za nie odpowiedzialności; wiążąca jest oryginalna wersja angielska (https://icd.who.int). ICD-11 nie obowiązuje jeszcze w Polsce i nie służy do rozliczeń NFZ.