6D84 ICD-11, wersja 2026-01

Otępienie spowodowane substancjami psychoaktywnymi, w tym lekami

Wersja przedostateczna ICD-11: nie obowiązuje i nie służy do rozliczeń NFZ

Pokaż w drzewie słownikaWyszukaj inny kod

Identyfikator WHO (URI)
http://id.who.int/icd/release/11/2026-01/mms/1710319105
Opis
Otępienie spowodowane substancjami psychoaktywnymi, w tym lekami, obejmuje postaci otępienia, które są oceniane jako bezpośredni skutek używania substancji i które utrzymują się poza zwykłym czasem trwania działania lub zespołem odstawiennym związanym z tą substancją. Ilość i czas trwania zażywania substancji muszą być wystarczające do wywołania upośledzenia funkcji poznawczych. Upośledzenia funkcji poznawczych nie da się lepiej wyjaśnić zaburzeniem, które nie jest wywoływane przez substancje, takim jak otępienie spowodowane innym stanem chorobowym.
Nie obejmuje
Otępienie spowodowane narażeniem na metale ciężkie i inne toksyny

Odpowiedniki w ICD-10

Tabela WHO: ICD-11 do ICD-10, jedna kategoria

  • F02.8 Otępienie w przebiegu innych chorób sklasyfikowanych gdzie indziej http://id.who.int/icd/release/11/2026-01/mms/1710319105

Wiersze tabel WHO z zasobu ICD-11 PL w RSK (wydanie 2026-01) bez zmian. Strona ICD-10 tabel to ICD-10 WHO 2019, nie polskie wydanie 2008. Tabele nie określają rodzaju odpowiedniości i nie służą do rozliczeń NFZ.

Kody podrzędne

Miejsce w słowniku

Treść: polska wersja językowa ICD-11 (MMS) z Rejestru Systemów Kodowania (RSK), wersja przedostateczna, licencja CC BY-ND 4.0. Tłumaczenie nie zostało dokonane przez WHO i WHO nie ponosi za nie odpowiedzialności; wiążąca jest oryginalna wersja angielska (https://icd.who.int). ICD-11 nie obowiązuje jeszcze w Polsce i nie służy do rozliczeń NFZ.